0944 265 338

info@onlineparfum.sk

BLOG

Aj majster tesár sa utne, alebo len zbytočná cenzúra?

Aj majster tesár sa utne, alebo len zbytočná cenzúra?Na presadenie sa potrebujete inovatívne a často aj odvážne myšlienky. Hlavne na reklamnom trhu sú spotrebitelia už presýtení násilnými a jednotvárnymi reklamami. Aby spoločnosť naozaj zaujala spotrebiteľa, potrebuje prísť s niečim novým. Ľudia vytvárajúci parfumy a módne doplnky sa bez diskusie radia medzi jedných z najextravagantnejších návrhárov a dizajnérov vôbec. Na to, aby ste sa o tom presvedčili, vám stačí, ak si prečítate len oficiálne popisy k parfémom. Životopisy zakladateľov značiek a návrhárov sú kapitola sama o sebe.

Čím väčší rozruch okolo seba vyvoláte, tým väčšiu pozornosť k sebe pritiahnete. To môže byť ako dobré, tak aj zlé. Podaktorí tvorcovia parfumov zamútili v poslednej dobe vody netradičnými reklamnými kampaňami. YSL prišlo na trh s novým parfumom Belle D'Opium a novou reklamou k svojmu produktu. Pravdepodobne nečakali takú reakciu, akej sa im dostalo. Britská rada pre reklamu spot spoločnosti zakázala a stiahla z vysielania. Odôvodnením bolo, že francúzska herečka Melanie Thierry podľa ich názoru simuluje prechádzaním prstov po žilách užívanie drogy a jej pohyby po zemi zasa efekt drogy. Z tohto dôvodu Advertising Standards Authority (ASA) prehlásila klip za nevhodný. Podľa môjho názoru je klip úplne v poriadku a ničím extra nevybočuje z noriem a ani nikoho nepoburuje. Zvláštne pohyby tancujúcej herečky by som skôr považoval za fádne a nudné, ako za nevhodné. Skrátka, už som videl aj horšie veci.




Povedzme, že o niečo výstrednejšie na mňa zapôsobila reklama od Marc Jacobs na parfum Oh, Lola. Britská ASA zatrhla aj túto reklamu. Tentokrát z iných dôvodov. Na fotografii sedí 17-ročná herečka Dakota Fanning (film Twilight) s masívnym flakónom voňavky medzi nohami. ASA považuje túto prezentáciu za sexualizáciu neplnoletých. Dá sa to považovať za sexualizáciu alebo iba za nevkus. Nehnal by som hneď umelcov pred inkvizičný tribunál. Reakcie ľudí boli rôznorodé, no označovali to skôr za málinko nevhodné. Marc Jacobs možno šliapol vedľa. Na druhú stranu, kto reklamu videl, si ju zapamätá.

Ako tretí príklad zakázanej reklamy som vybral reklamu od AXE na vône Excite (padlí anjeli). Juhoafrická republika kampaň zakázala. Vraj nie kvôli tomu, že AXE použilo v reklame anjelov, ale kvôli scéne, kde anjeli zahadzujú svätožiaru a vzdávajú sa tým neba, kvôli pozemským pôžitkom. Podľa slov komisie by sa táto scéna mohla dotknúť kresťanských hodnôt. Ja si myslím, že reklama nie je ani vulgárna, ani nevhodná. Ale ja o tom príliš nerozhodujem. Na to, aby sa našiel čierny fľak aj na snehovej vločke sú tu iní.





Komisie pre reklamu sú k tomu, aby dbali o čistotu reklamného trhu. Niekedy „reklamky“ a dizajnéri ozaj trafia vedľa, niekedy sa prejavia tak, ako nechceli, no zakázané ovocie chutí najlepšie. Svedčí o tom aj fakt, že nepovolené reklamy sú často veľkým hitom na Youtube. Aj metóda šoku je osvedčená. V spomínaných reklamách mohli tvorcovia pritvrdiť istotne oveľa viac. Je otázne či to, že reklama vyznie ako nevhodná, je chybou tvorcov, alebo tých, ktorí ju ako nevhodnú vidia.


Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.


 
 


Tipy a triky pre svieže vône tohto leta
Tipy a triky pre svieže vône tohto leta

18.07.2018 17:18:04

Letná dovolenka za dverami a Vy ešte nemáte vybraný nový svieži parfum? Nezúfajte. Prinášame Vá...

Prečítajte si viac
Nabite sa explóziou jarných vôní!!!
Nabite sa explóziou jarných vôní!!!

07.05.2018 10:28:16

Jar, si srdečne vítaná! Milé dámy, je najvyšší čas vytiahnuť zo šatníka kvetinové vzory, diev...

Prečítajte si viac
Dolce & Gabbana – značka, ktorú musíte vyskúšať!
Dolce & Gabbana – značka, ktorú musíte vyskúšať!

13.04.2018 11:50:50

     Čím by bol svet bez ikonickej talianskej značky Dolce & Gabbana? Možno by to bolo smutné ...

Prečítajte si viac

PRIHLÁSTE SA NA ODBER NOVINIEK